Podnośniki szyb z tyłu w OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MarcinKanarek
    Classic
    • 2010
    • 25

    Podnośniki szyb z tyłu w OI

    Zamieszczone przez AdamB
    Czy już zjeżdżać we Wrześni czy jechać do Poznania
    Ja śmigałbym aż do zjazdu na Komorniki. Co prawda może byc tam jakiś korek ale 16.01 to sobota więc może byc czysto.Zaraz po wjechaniu do Poznania jest wiadukt i za nim skret w lewo z kierunkiem na Koszalin. Od tego momentu przez Poznan masz dwa pasy i jedzie sie wygodnie. Dalej Oborniki i az do Pily droga (moim zdaniem) OK
  • r2r
    RS
    • 2008
    • 4721
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Podnośniki szyb z tyłu w OI

    W mojej Skodzinie stoczyłem już batalię w kilku odsłonach z elektrycznymi podnośnikami szyb. Są tak badziewne, zawodne, niedopracowane, gówni*ne że nadszedł kres mojej cierpliwości. Po kilku wymianach pękniętego plastiku na szynie który podtrzymuje szybę, a także kilkukrotnym naciąganiu linki (przy tym, konieczności roznitowania bębenka w którym owa linka się mieści) - którą zmieliło po awariach na amen, postanowiłem sobie ukrócić cierpienia i wywalić całkowicie całe elektryczne mechanizmy z obu tylnich drzwi i zamienić je na manualne, takie na wajchę.
    Mam zatem kilka pytań:

    1. Czy taka operacja jest wogóle możliwa, przy założeniu że chce wymienić kompletnie wszystko na nowe a nie sztukować na zasadzie "może z dwóch zepsutych zlepię jedno dobre"?
    2. Jako że całą prowadnicę i jej budowę znam już na pamięć z koszmarów sennych to wiem że silnik z linką jest tam przynitowany do takiej "kostki" w której mieści się cała elektryka tylnich drzwi, zatem w moim przypadku oprócz elektrycznych szyb, centralny zamek i głośniczek w zaślepce z przyciskiem do opuszczania i podnoszenia szyby - a tych przywar niechciałbym pozbawiać mojego samochodu. Jak więc usunąć szynę i siliniczek jednocześnie zostawiając tą kostkę i czy jej pozostawienie jest konieczne aby centralny i głośniczek hulały?
    3. Będzie się to pewnie wiązało z przewierceniem dziury w tapicerce (aby wypuścić wajchę do opuszczenia) i tu mam zgryz, bo w uboższych wersjach zaobserwowałem że w tym miejscu w którym pod spodem mieści się ta kostka z elektryką pod tapicerką, na jej wierzch wychodzi właśnie wajcha do opuszczania i podnoszenia szyby. Mam więc sporo wątpliwości natury technicznej czy jest to wykonalne.
    4. Czy cały mechanizm manualny jest tylko w jednym rodzaju/modelu? Czy jest ich kilka? Jeżeli jest to który najlepiej wybrać?

    Dręczy mnie że to nie zda egzaminu. Że szyby będą cięzko chodzić na tej wajsze. Że spartaczą to monterzy, choć w kwestii montażu chce się wybrać do ASO, przy czym znam jedna stację która mnie nie zawiodła bo goście znają tam Octavię od każdej śrubki, ale boję się że efekt finalny będzie wyglądał jak jedna wielka niedoróbka (oczami wyobraźni juz widzę szyby które idą do góry opornie i nierównomiernie, aż w końcu po dwóch tygodniach szlag trafia i ten mechanizm) i nadal nie będzie należycie spełniał swojej podstawowej funkcji, a tego bym już nie żdżierżył.

    Narazie szyby są oczywiście podparte od środka drewienkiem, ale idzie wiosna i auto bez opuszczanych szyb (nawet z klimą) jest bardzo obciachowe. Chcę zainwestować jednorazowo trochę grosza i mieć z tymi szybami już święty spokój po wsze czasy. Tylko czy to zda egazmin???

    Dodam jeszcze że na alegro znalazłem coś takiego




    i poważnie roważam kupno bo taki właśnie efekt końcowy chcę uzyskać u siebie, jutro jadę spytać czy w ASO podejmą sie takiego zadania, tymczasem każda rada mile widziana.
    Artur

    Komentarz

    • walo
      Classic
      • 2007
      • 16
      • Octavia I combi (1U5)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      witaj

      mam do ciebie pytanie czy możesz zobaczyć lub zczytać jaki masz model modułu komfortu.
      Ja jestem na etapie przerabiania octavi I z 2006 roku która ma z przodu tylko elektryczne szyby. Chcę zrobić sobie tył elektryczny i teraz widzę że mój moduł komfortu ma trzy wtyczki i po przeróbce ta trzecia jest niepotrzebn (1C0959799A), więc jak ty przerobisz sobie na zwykłe to ci niebędzie działać centralny bo musisz mieć taki moduł jak mój + inna wiązka na tylne drzwi

      Komentarz

      • iceman_n
        Drive
        • 2009
        • 96

        #4
        gdzieś czytałem (może nawet na tym forum), że w modelu po FL poprawili ten mechanizm i wystraczy zmienić mechanizmy na te z wersji po lifcie żeby wszystko śmigało jak należy, ale czy to prawda? ręki sobie uciąć nie dam :wink:

        Komentarz

        • walo
          Classic
          • 2007
          • 16
          • Octavia I combi (1U5)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          #5
          wiem że do roku 2001 robili z czarnymi plastykami ale one są niewymienne. Potem robili z białymi

          Komentarz

          • adasko007
            Classic
            • 2007
            • 21

            #6
            Nie są niewymienne, tylko nieosiągalne w ASO bo są do niczego. Ale można je kupić jako zamienniki w hurtowniach. Szkoda tylko, że w kpl. lewa-prawa za 80-100 zł. Ale znalazłem sklep gdzie zamówiłem jedną szt. za 35 zł. Nie wiem jeszcze co z tego wyjdzie a w poprzednim szkodniku wymieniałem kpl. podnośnik za 260 zł (ASO) łacznie z szyną trzymającą szybę, bo się linka poplątała od niepotrzebnej zabawy.
            Tym razem po opadnięciu szyby zablokowałem odrazu i zabrałem się do szukania rozwiązania. Można dokupić ten plastikowy ślizgacz (od 01 po lifcie) + szyna do mocowania szyby (ASO), jeżeli linka ok. albo kombinować z tym starym modelem w kpl. zresztą za niedługo spadnie pewnie druga strona...
            niegdyś: ALH SLX'99/ASV L&K'01/AGR SLX'99 + virus
            Miała być O1 kombi wyszedł Golf Variant High.'03 AXR

            Komentarz

            Pracuję...